Jonas en hoe zit het dan met de walvis? - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Jonas en hoe zit het dan met de walvis? - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Jonas en hoe zit het dan met de walvis?

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

11 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Bredasdorp

De wind was erg sterk vandaag, minimaal windkracht 4, maar er is maar een beetje regen gevallen. Walvissen schrikken niet van regen maar bij sterke wind laten zij zich niet zien. Morgen is het beter weer en is de windkracht 2, dus we hopen voor we naar Kaapstad vertrekken nog walvissen te kunnen spotten. Helaas heb ik Jonas niet ontmoet dus die heb ik niet te hulp kunnen roepen....Nou moet ik ook bekennen dat ik ook het verhaal van Jonas en de walvis niet goed meer ken. Alleen het liedje zingen had in ieder geval geen effect:-).

We zijn op meerdere stranden geweest om schelpen te zoeken. Tips om daar ook walvissen te zien hebben niet tot resultaat geleid. We waren onder andere Siefer Point en Pearly Beach. Onder weg kwamen we ook de afslag Bredasdorp tegen, maar die hebben we nog even links laten liggen...

Onderweg nog wel een ouderwets "bruin" café bezocht, met zo'n doorrookte en doordronken uitbaatster. Heerlijk mens.

Bijzonder is de ligging van de jachthavens hier direct aan de Oceaan.Ik moet er niet aan denken daar met ons zeilbootje te liggen, laat staan uit te varen. Met al die schuimkoppen zou onze boot wel snel "WITGEWASSEN" zijn en zou de naam van ons bootje wel recht worden gedaan.

Morgen op weg naar Kaapstad. Dan zijn we al 3 weken onderweg. Maar met zo veel indrukken en door het steeds wisselen van locatie lijkt het allemaal al veel langer. We kijken uit naar wat de komende dagen ons nog zullen brengen.

• 12 Oktober 2016 - 12:43

Wil:

Grappig Bredasdorp.Helaas nu ook aftellen naar terugreis.Maar boordevol indrukken en verhalen hoop ik jullie weer veilig en wel in Nederland terug te zien.Heel goede vlucht en lfs voor allen

• 12 Oktober 2016 - 19:58

Gert Heeres:

Nog veel plezier voor het laatste deel. Hopen dat jullie nog walvissen zien, lijkt mij echt geweldig.
    Geniet er nog van.

Hartelijke groeten,