Van Knysna naar Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Van Knysna naar Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Van Knysna naar Hermanus

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

10 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag 425 km gereden van Knysna naar Hermanus. De laatste lange autorit van deze vakantie. Het was een plezierige reis over goede wegen dus het ging zeer voorspoedig. Onderweg voelden we wel aan de auto dat er een stevige wind stond. Bleek windkracht 4 te zijn. Fijn bij het zeilen maar niet als je walvissen wilt zien. Die laten zich bij stevige wind niet zien. Vandaag hebben wij ze in ieder geval niet gespot. Voor morgen wordt opnieuw windkracht 4 voorspeld en bovendien regen. We houden moed.....:-)
Aan de locatie waar we nu weer wonen, met ons 14e nieuwe bed inmiddels, ligt direct aan de oceaan. Vanuit onze tuin hebben we direct zicht op het water. Dus als de walvissen springen zijn wij er als de kippen, en hanen, bij.
Wij zijn nu in Hermanus in ''on the cliff Guesthouse".
Ik heb al eerder beschreven dat de lente hier iedere dag beter zichtbaar wordt. De bloemenpracht is divers en kleurrijk.
Ik zing dan ook de hele dag een liedje van Frans Halsema, een parodie op Toon Hermans:
Bij de vrouwen komt de geur terug
Bij de bloemen komt de kleur terug
In de draaideur komt de deur terug
't Is lente dus ik zing........

Morgen, dinsdag, hopen wij walvissen, dolfijnen en zeehonden te zien. Vandaag hebben we alleen een zeehond gezien. Wij hebben er alle vertrouwen in een anders moeten we hier binnenkort nog maar even naar terug gaan.......:-)

Woensdag gaan we op weg naar Kaapstad, een relatief korte maar mooie tocht langs de kust. Daar blijven we 3 dagen en daarna zakken we af naar Stellenbosch en gaan we langzaam maar zeker aan de terugreis denken.

Maarrrrrrrrrrrr, eerst nog verder genieten van dit mooie land!

• 10 Oktober 2016 - 22:55

Michèle:

Lieve reizigers, wat een fantastische reis maken jullie, leuk om jullie verslag te lezen.
    Maken we het ook een klein beetje mee.
    Bij jullie de lente met bloemen bij ons de herfst met blaadjes in alle prachtige kleuren.
    geniet nog van jullie prachtige reis, liefs van Michèle

• 11 Oktober 2016 - 07:51

Marianne Verbeek:

Hoi Luitjes,leuk om op deze manier een beetje mee te reizen met jullie!!! Ik ben ondertussen weer te rug in ons kikkerlandje. Ik hoop dat jullie nog walvissen gaan zien.Geniet nog dubbed en dwars van de laatste week. Liefs van Marianne

• 11 Oktober 2016 - 15:33

Anke De Bruin:

Die brievenbus schijnt toch te werken want ik heb de kaart ontvangen. Hebben jullie inmiddels de walvissen en de dol fijne gezien? Nog een paar dagen genieten.Groetjes.....Anke

• 11 Oktober 2016 - 16:11

Wil:

Lieve vrienden,
    Even een inhaalslag moeten doen met lezen vanwege mijn vakantie in Cornwall.Nee daar geen olifanten,leeuwen enz enz.Wel ook mooie bloemen.Vandaag krt ontvangen.Fantastisch wat ik zo lees en zie.Geniet zolang mogelijk en daarna nog heel lang nagenieten. veel lfs Wil

• 12 Oktober 2016 - 14:53

Van Lochem:

Op het plein in Hermanus zie ik op de foto een beeld, hebben ze er snel neergezet, dat stond er niet toen wij er waren.
    In Hermanus hebben wij ook kingklipvis gegeten, erg lekker!
    Die southern right whales springen niet uit het water, je kunt ze wel horen blazen, brullen en ze spuiten water!
    Ik hoop dat jullie ze nog zien!