Een wandeldag, plezierig in de Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Een wandeldag, plezierig in de Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Een wandeldag, plezierig in de Drakensbergen

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

01 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Winterton

We slapen wat af in deze vakantie. Vroeg naar bed maar ook weer vroeg op. Het ontbijt in Ardmore Farmhouse zag er veel belovend uit. Tot mijn verbazing ging Leontine de door mij bestelde gebakken eieren met spek zitten opeten. In de vaste overtuiging dat zijn die besteld had. Ik bleef verbaasd achter met een gekookt eitje......nog even terug denkend aan die fijne jaren in de gevangenis waar het ontbijt tenminste altijd het beloofde ontbijt was.....
Na het eten gingen we naar Monks Cowl, natuurpark vlak bij. Dat hebben we een mooie wandeling kunnen maken een veel van de Drakensbergen gezien. De bergen doen mij aan de bergen bij onze elektrische trein van vroeger denken. En beetje mos- achtig. De droogte is een enorme last voor dit land en is overal zichtbaar. Er is weinig water en de waterval die wij hebben gezien was daardoor niet spectaculair. We hebben zo''n 3 tot 4 uur gewandeld. Dankzij haar nieuwe schoenen kon ook Dineke goed mee komen.
Bij de waterval waren veel apen aan het spelen en hebben we bijzondere vogels gezien, zwart met wit en een rode snavel en rode poten, waarschijnlijk familie van de Ibis. Ik heb er helaas geen foto van dus maar even googlen.

Bij het kleine winkrlcentrum dat wij daarna hebben bezocht hing een oude brievenbus. Na het posten bleek deze niet meer in gebruik te zijn. Mocht u geen kaart van ons ontvangen, dan wordt u verzocht deze annonce als vervanging te beschouwen. Dank u wel voor uw begrip.....:-)

Morgen gaan we naar Clarens, een tussenstop richting Lesotho. We hebben alle 4 het gevoel al heel lang van huis te zijn maar we hebben gelukkig nog zo'n 16 dagen te gaan.

Overigens schijnt Halbe Zijlstra hier ook geweest te zijn want er is al een straat naar het eind van de subsidie genoemd.

• 01 Oktober 2016 - 19:25

Eileen:

HEEL leuk je verslagen te lezen Theo (en of Leontien ....)
    Reizen is een verrijking in je leven.
    Zo leuk dat jullie dit samen met Dien en Ron kunnen beleven.
    Geniet nog met volle teugen!!! liefs Eileen

• 01 Oktober 2016 - 21:00

Anke De Bruin:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en dat je nog ruim 2 weken te goed hebben. Heb je wel goede herrinneringen aan je gevangenistijd? Mooie fotos hoor,een hele belevenis. Nog veel plezier. Groetjes, Anke

• 02 Oktober 2016 - 08:28

Erik:

Ik eet ook regelmatig de door Marike bestelde hamburger op. Moet je ook eens doen :-)

Mooi hoor, wat jullie allemaal zien en meemaken. Volgend weekend zullen we jullie jaloers maken met onze trip helemaal naar de Ardennen ;-)

• 02 Oktober 2016 - 15:58

Els:

Groet uit de Meent! Eitjes thuis smaken straks ook weer lekker! maar dat is straks. Eerst nog twee weken mooie verslagen maken. Ze worden met graagte "gegeten". Liefs Els

• 02 Oktober 2016 - 18:32

Marianne Verbeek:

Zo te lezen hebben jullie een schitterende vakantie en het goed naar jullie zin!!! Geniet ze nog lekker