Na heerlijke dagen met de big 5 nu ook nog WIFI... - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Na heerlijke dagen met de big 5 nu ook nog WIFI... - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Na heerlijke dagen met de big 5 nu ook nog WIFI...

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

26 September 2016 | Zuid-Afrika, Graskop

In het Kruger Park geen enkele dag WIFI dus geen nieuws van ons. Het belangrijkst:we hebben in 2 dagen de big 5 gezien!.mijn verslag dat ik net gemaakt heb is niet opgeslagen dus nog een keer. Na eeen mistige start uit Graskop, waardoor we Gods window misten op naar de Potholes en de 3 rondavels. Prichting. Daarna naar het Kruger Park. Het grijs van het begin van de dag werd direct vervangen door het grijs van een olifant. Daarna een giraffe in beeld. Op naar Letaba, onze 1e lodge in Krijger Park. De volgende ochtend en game drive gedaan waar we weinig gezien hebben. Op onze reis naar Talamati bush camp hebben we ontzettend veel gezien, de totale big 5 en meer. Neushoorn, luipaard, leeuw, buffels, nijlpaard, wilde honden, bokken, apen, giraffen, olifanten, enzovoort.
Helaas was er in Talamati, dat we na 50 km op een stuiterende zandweg eindelijk betrekken niets te koop, dus geen eten. Gelukkig leden we van een geëmigreerde Nederlander brood en wat vlees. De volgende ochtend zonder ontbijt weg na alleen een kop koffie en ook nog weinig benzine.... Maat wat hebben we in deze paar dagen al veel gezien en genoten...... Na een nacht in Berg en Dal zo'n we nu in Swaziland Mlilwane. Een geweldige plek met heel aparte huizen. We genieten en gaan straks op het gemak dineren en naar zangers van hier luisteren. Morgen naar St Lucia, een lange dag in de auto.

• 26 September 2016 - 16:03

Jac & Hanneke:

En dan telt wifi even niet. Was leuk geweest om al wat foto's van deze big five te zien.
    Hopelijk hebben jullie wel veel foto's ervan gemaakt zodat we ze later kunnen bewonderen.
    Ga lekker met zijn allen verder genieten. Groeten van Hanneke en Jac.

• 26 September 2016 - 16:11

Jac & Hanneke:

Nog een keer wij !! Zie dat er wel al foto's opstaan maar hier werkt wifi niet zo snel.

• 26 September 2016 - 16:17

Wil:

Dat moet een geweldige ervaring zijn.Erg benieuwd naar foto's.Nog vele dagen te gaan.Genieten dus.
    lfs Wil

• 26 September 2016 - 16:25

Wil:

Geweldige foto's. Beetje jaloers wel haha! Vind het wel een lastige site.Maar uiteindelijk gelukt om foto's te bekijken.lijkt me super om van zo dichtbij te zien. Tot volgende sessie☺

• 26 September 2016 - 17:07

Els Van Waalwijk:

met hulp van Hanneke per chatafbeelding eindelijk jullie blog kunnen openen. Wat een ervaringen al in zo korte tijd! Leuk om te volgen. Doe voorzichtig! Groetjes Els

• 26 September 2016 - 17:22

Eric Van Waalwijk Van Doorn:

Goed om jullie zo te kunnen volgen. Je begint het Zuidafrikaans al aardig te beheersen Theo als ik zo je laatste mail lees :) Grappig hoe sommige dieren jullie de rug toekeren. Het moet weer een heel andere ervaring zijn dan de dierentuin. Ben benieuwd hoe het verder gaat...

• 26 September 2016 - 21:15

Willem&Michèle:

Hallo Theoenleontine
    leuk dat wij jullie kunnen volgen. Kon je ze vroeger alleen in Blijdorp zien, zijn ze nu live te bewonderen.
    de foto's vullen het verhaal leuk aan. Geniet ervan en meestal zeg je niet te veel eten op vakantie maar in dit geval op tijd eten en je vooral niet laten opeten.
    groetjes W&M

• 27 September 2016 - 10:22

Johan En Lies:

Ik herken het alle maal alleen wij hadden de big 4 maar gezien. Voor slechte wegen hadden we jullie gewaarschuwd , maar voor een lege benzine tank niet.
    Ben benieuwt hoe jullie de rest gaan ervaren.
    Groet J&L

• 27 September 2016 - 11:16

Erik:

Wat een avonturen. Maar gelukkig was er wel koffie. Zakjes espresso met zoetjes uit Theo's borstzakje, gok ik?

En de Big Five nu al gezien, mooi hoor! Bioloog-in-de-dop Teun heeft al een flinke spin gevangen voor school én daarover alweer contact met Freek Vonk, dus die reist jullie ooit nog wel na...

Veel plezier nog daar!

• 27 September 2016 - 15:46

Han En Adri:

Gelukkig dat jullie weer boven water zijn. Het is echt prachtig hoor en ook leuk dat wij mee kunnen genieten.
    Denk dat er wel meer mensen interesse krijgen in zo'n mooie reis.Zonder benzine en eten zal vast niet meer gebeuren. Wij blijven nieuwsgierig hoe het verder gaat.
    Groeten ,Han en Adri

• 28 September 2016 - 22:12

Angelique:

Hallo Theo en Leontine,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Maar...ben jij wel mee Theo...? Volgens mij nog geen foto gezien met jou erop...;-)
    Nieuwsgierig naar het verloop van jullie reis!
    Groet, APKI

• 01 Oktober 2016 - 20:14

Lucille:

Hallo allemaal,
    Leuk om al jullie verhalen te lezen en de mooie foto's. Geniet lekker van alles. Liefs Harry en Lucille