Pinguïns op ons pad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Pinguïns op ons pad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Pinguïns op ons pad

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

12 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Helaas bleven de walvissen ook vandaag lekker onder water. Ook langs de schitterende whale route hebben we ze niet gezien. De weg langs de kust, onder andere langs Betty''s Bay, de R44, is zeer de moeite waard. We kwamen daarbij uit bij de pinguïns van Zuid Afrika. Ontzettend veel, erg leuk om te zien. Ook leven er veel zwarte aalscholvers.

Grappig: de pinguïns hebben hun eigen hard rock café.

Ook bij dit stukje natuurpark kwamen onze wild cards voor de nationale parken weer goed van pas.

We vervolgden onze weg via de N2 naar Kaapstad. Hier wonen we nu 3 dagen in Sweet Ocean View. Opnieuw een verrassend onderkomen. Met zijn vieren in een mooi huis, van alle gemakken voorzien.

Na het inchecken zijn we met een taxi naar het Water Front aan de haven van Kaapstad gegaan. Enorme winkelcentra, haven, musea, enzovoort. Het wordt vervelend maar we waren weer onder de indruk.
In de haven een aantal zeehonden gezien. Ook lag er de zeilboot van Mercedes aan de kade, die van de Volvo Ocean Race.

Via internet ook kaarten gekocht voor de Tafelberg, daar gaan we morgen naartoe. Vanavond hebben we er even voor gestaan. Het tafelblad lag in de wolken. Voor morgen wordt onbewolkt weer opgegeven dus als het mee zit lopen wij morgen 'spreekwoordelijk' met ons hoofd in de wolken :-).

• 12 Oktober 2016 - 23:04

Anke De Bruin:

Jammer voor de walvissen maar pingouins zijn natuurlijk ook leuk. Nog een paar fijne dagen ,want het wordt nu wel langzaam aan aftellen. Groetjes, Anke

• 13 Oktober 2016 - 19:08

Marianne De Bot:

Beter laat dan nooit! Leuk om jullie nog even te kunnen volgen. Geniet van een hopelijk onbewolkt uitzicht van de Tafelberg. Groetjes, Marianne