Theo Volente: De Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Theo Volente: De Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Theo Volente: De Tafelberg

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

13 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De lucht was strak blauw toen we vanmorgen opstonden. Dus na het prima ontbijt enthousiast met de taxi op weg naar De Tafelberg. Dat moest lukken vandaag. Tot onze verrassing was De Tafelberg 'closed ' door te veel wind op de top van de berg. "Kanniewaarzijn " zeiden we tegen elkaar. We mochten wachten want de bestijging werd niet definitief afgeblazen. Na een uur wachten mochten we alsnog in de gondels naar boven. Mijn 'Theo Volente' was gehoord.......:-)
Potdorie, een emoticon gebruikt en dan gaat het mis met het opslaan. Dus vanaf hier opnieuw..... grrrrrrrrrr
Er kunnen ca 65 personen per keer mee, zo'n 800 per uur. Het 'tafelblad' lag vandaag dus niet in de wolken en wij hebben boven gewandeld. Het stijgen en dalen is spectaculair. Na een paar uur hebben we een taxi naar Green Market Square genomen. Een grote Afrikaanse markt met'allerlei meer van hetzelfde'. Voor een vriendin waren we op zoek naar Afrikaanse stoffen die zij weer gebruikt bij het maken van tassen, kleding, enz. Na aankoop hebben we even gefaxt, zij is er blij mee. Voor onszelf hebben we tafel lopers gekocht. Leontine heeft goed kunnen afdingen.
Na de markt zijn we gaan lopen maart het Water Front, een stevig stukje. De komende dagen is er een boten show, er ligt voor vele miljoenen aan zeil en motor boten.
Het blijft wel een wereld van grote contrasten. Gisteren reden we vele kilometers langs townships aan de snelweg met kleine huisjes haast op elkaar gestapeld. In het Water Front spat daarentegen de rijkdom er vanaf. En het bouwen van luxe winkelcentra e.d. gaat nog door. Een stad in de stijgers.

Vanavond niet uit eten. Leontine maakt spaghetti om de darmen van de Alentjes een beetje te ontzien......:-)

Morgen willen we naar Kaap de goede Hoop. Pinguïns zien en hopelijk een verdwaalde walvis. Theo Volente........:-)

• 13 Oktober 2016 - 22:28

Wil:

Wat een prachtig uitzicht vanaf de tafelberg.Spectaculair ja.Mooie stofjes ook zo te zien.haha! Hoop dat jullie nog walvis spotten op de valreep. Deo volente.......

• 14 Oktober 2016 - 11:41

Angelique:

Ziet er prachtig uit, heerlijke humor ook!
    Erg blij inderdaad met de prachtige stoffen, waarvoor bij voorbaat zeer veel dank!

• 14 Oktober 2016 - 18:17

JOKE:

eindelijk de tijd genomen om jullie reis te bewonderen fijn dat jullie zo genieten. Mooie foto's krijg ik toch een beter idee bij de tekst. De Tafelberg is wel heel hoog gelukkig dat jullie er toch nog op mochten want het uitzicht is wel heel geweldig. Nog even genieten en dan nog lang nagenieten. Liefs

• 14 Oktober 2016 - 19:09

Ad :

Tot nu toe allemaal leike en prachtige omschrijvingen en beschrijvingen. We reisden helemaal mee en knnen ons veel plaatsen nog goed herinneren van onze reis Zuid Afrika. Nu begint het toch echt wel op een eindje te geraken. Blijf nog volop genieten en alvast een goede terugreis gewenst. Veel groeten,