Van Winterton naar Clarens - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu Van Winterton naar Clarens - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Theo en Leontine Bruin - WaarBenJij.nu

Van Winterton naar Clarens

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Leontine

02 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Clarens

Vandaag heeft ieder zich keurig aan de afspraken gehouden dus ik heb lekker ontbeten bij Ardmore :-).
Vandaag kan ik eindelijk de luipaard aan jullie laten zien, deze moest van het toestel van Dineke komen, dus enige vertraging. Iemand vroeg aan mijn of het wel een echte is, dat het wel een opgezette lijkt. Ik zal het direct maar toegeven: sterker nog, ik ben het zelf in een pak van de fop shop:-). Maar wat is hij mooi hè?
Vanmorgen zijn we vertrokken uit Winterton, op weg naar Clarens. Een prachtige rit door de Drakensbergen. Dwars door het Royal Natal Highlands Park. Schitterende landschappen met veel variatie.
Onderweg hebben we het Basotho cultural village bezocht. Indrukwekkend. Van een gids kregen we uitleg over de Basotho geschiedenis. Van 1600 tot heden. Met name de huizen ontwikkeling onder invloed van Jan van Riebeek, de Engelsen en andere bezetters. En uiteraard de invloed van de 'chief', de dokter en de bier makers. Na jaren zonder alcohol weer een paar slokken op. En ik loop nog recht op...... Om De dokter heb ik ook mogen bezoeken. Hij leest je gezondheid op basis van door jezelf opgeworpen stenen. Om wille van de privacy gaf hij mij geen uitleg in aanwezigheid van de andere bezoekers. Dan moest ik een consult nemen. Daar heb ik van afgezien omdat dat ongetwijfeld van mijn eigen risico af zou gaan. En ik blijf natuurlijk een Hollander.....:-)
In Basotho is Dineke door een Basotho bewoonster aangekleed op de wijze waarop dat rond 1600 gebeurde. De vrouwen hadden indertijd wel 3 huizen ter beschikking. Verder was het mannen eerst. Pas onder invloed van de Engelsen kwam voorzichtig het 'ladies first ' meer op.

In Clarens, een rustig stadje hebben we weer een heerlijke lodge, Patcham
Place. Een paar art galeries bezocht en vanavond prima gegeten in een Portugees restaurant. Een beetje snob word je wel in deze vakantie. Bijna iedere dag uit eten tegen zeer redelijke prijzen.

De temperatuur is hard aan het zakken een daalt vannacht naar onder nul. Dus zo snel naar bed. Morgen vertrekken we naar Lesotho. Daar zien we naar uit hoewel het daar nog kouder is de komende dagen. We blijven daar 2 dagen en we weten niet of daar ook WiFi is, dus mogelijk een paar dagen geen nieuws van ons. Voor jullie ook wel eens lekker rustig toch?
Voor straks: welterusten en morgen gezond weer op.......! :-)

  • 03 Oktober 2016 - 10:05

    Lies:

    Mooi, he, dat Basotho dorp!
    die man heeft mji ook de toekomst voorspeld door het opgooien van die botjes, dat bier vond ik trouwens niet lekker.
    Geniet van Lesotho, gaan jullie ook paardrijden in Malealea?

  • 07 Oktober 2016 - 21:38

    Eric Van Waalwijk Van Doorn:

    Buur! Dat ik jou nog aan de drank zou zien! Dat je daarvoor helemaal naar Zuid Afrika moest gaan!

Tags: Basotho

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo en Leontine

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11868

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 17 Oktober 2016

Zuid Afrika

Landen bezocht: